vrijdag 14 september 2012

Kuhls pijlstormvogel

Ach, het is niet anders, het hoort er allemaal bij. Je doet er niks aan hè. We maken het allemaal mee af en toe, je ontkomt er niet aan, niks om je druk over te maken. Zucht. En of je nou vijf minuten te laat bent, of een uur, of drie dagen, of bijvoorbeeld een uur te vroeg, het maakt allemaal niks uit. Je bent er niet op het moment dat je er moet zijn, daarmee is de kous af. Het is net als met de Duitsers vroeger bij het voetballen: maken in de laatste minuut een doelpunt maar dat maakt toch ook niks uit? De laatste minuut, de eerste minuut, de zevenentwintigste minuut of de vierenzeventigste, vijf minuten te vroeg, drie minuten te laat … En trouwens, die noordse pijl was prachtig toch? Kort achter de branding en zelfs enige tijd ter plaatse op de golven. Steeds met de vleugels geheven alsof-ie het zelf ook niet helemaal wist: zwem ik hier nou of vlieg ik? En zo vaak zie ik die niet, landrot die ik ben. En alsmaar jan van genten over de horizon. Een kleine jager een tijdje stoeiend met een paar meeuwen. Een middelste jager naar zuid die ik helaas pas veel te laat oppikte. Maar een noordse stormvogel die ik wel geruime tijd mooi kon volgen. En twee keer kort na elkaar een grote jager die ik allebei hoewel vrij ver toch ook mooi in beeld had. Dus het was heus wel een enerverend ochtendje aan zee vandaag, op het terras van hotel Savoy, Katwijk aan Zee. Alleen wel vijf minuten te laat.

14 september 2012


Meer dips: https://guuspeterse.blogspot.com/2013/10/gekkenwerk.html
Meer aan zee: Gaaien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten