vrijdag 2 juli 2021

Flitstwitch

Om kwart over 7 kwam de melding. Het app-verkeer kwam meteen op gang. Om half 8 fiets ik weg en om 5 voor 8 sta ik bij stadion Galgenwaard. Zo snel ben ik nog nooit van huis naar Galgenwaard gefietst. Bij Galgenwaard word ik opgehaald en om kwart over 8 staan we bij Everdingen te kijken naar een prachtige dwergaalscholver in de Everdingense waard. Wat een heerlijke goedmaker na de dip van Enschede minder dan een week geleden. Hij zit beneden op wat dood hout in het water niks te doen en laat zich geweldig bekijken. Een mooie, karakteristieke vogel, niet zomaar een mini-aalscholver maar met andere proporties, andere verhoudingen, andere kop- en snavelvorm. Een geweldige waarneming. Om half 9 vliegt-ie op en kort na half 10 ben ik weer thuis. Zo vlot gaat het maar zelden. Dan moest ik er ook maar niet meer dan 150 woorden aan besteden.

1 juli 2021


Meer: Raddes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten