donderdag 5 juli 2012

Een flitstwitch


De trein arriveerde om 11.00 uur op het stationnetje van Horst Sevenum. Vijf minuten later was ik op de aangegeven plek. De vogel was meteen ter plaatse, en hij deed helemaal zoals-ie doen moest. Alsof het zo was afgesproken. Scharrelde vrij dichtbij rond in een bultig weilandje, soms onzichtbaar, soms helemaal zichtbaar en meestal half zichtbaar. Goed, ik had ‘m, maar er mocht nog wel wat extra’s gebeuren, vond ik. En de vogel vloog op en ging vlakbij in een boom zitten. Schitterend! Vervolgens vloog-ie amper een meter langs me heen: fantastisch!! En ging op vijf meter afstand op een paaltje zitten: fenomenaal!!! Vloog naar de grond en ging bijna voor mijn schoenen zitten rondkijken: waanzinnig!!!! Daarna vloog hij een zijpaadje in en vloog daar van paaltje naar paaltje naar achteren. Met ruime tussenpauzes om ons de tijd te geven ‘m telkens weer prachtig te bekijken. Ging achterin in een weilandje wat zitten foerageren. En vloog tenslotte over ons heen de andere kant weer op en verdween uit beeld. Een tijdje gewacht, nog even gezocht maar de notenkraker was voorlopig even niet terug te vinden. Dus ik dacht: ’t is mooi geweest. Om 12.00 uur had ik op het stationnetje van Horst Sevenum de trein terug naar Eindhoven.

27 oktober 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten