donderdag 11 augustus 2016

Sterrenregen


Dat was me het nachtje wel! Diep in de nacht twee keer pakweg een kwartiertje naar de hemel staan staren, en twee keer een vallende ster gezien! Die heb je dan toch maar mooi meegepakt, kun je dan denken. Maar ik sta natuurlijk niet iedere nacht twee keer een kwartier naar de hemel te staren en de vraag is, hoeveel ik er in een andere heldere nacht gezien zou hebben, eentje waarvoor geen 45 meteorieten per uur worden voorspeld. Geen idee. De voorspelde 45 per uur heb ik vannacht in elk geval niet kunnen vinden, en zelfs bij de ook genoemde 30 kwam ik niet in de buurt. Ik zal er een paar gemist hebben. Dan is dat wellicht de charme van zo'n nacht: dat je veel meer vallende sterren mist dan in een gemiddelde nacht.

11 augustus 2016



Geen opmerkingen:

Een reactie posten