maandag 4 maart 2013

Halli galli


Ik was op zoek naar kraanvogels in de omgeving van Utrecht. Ja, het was weer tijd voor kraanvogeltrek en je hoopt altijd daar een graantje van mee te pikken. Dus ik fiets door het bos en wandel over de hei en ga een uurtje zitten op een bankje met weids uitzicht op het oosten. Eindelijk in een lentezonnetje hoewel nog behoorlijk koud in de ochtend. Twee groene spechten, grote lijster zingt, boomleeuwerik over, krijg ik een SMSje. Van de vriendenloterij: ‘op dit nummer is een prijs gevallen’. Nu zal je het hebben, dacht ik, ons leven zal veranderen. Wat zou ik doen, als ik de 10 miljoen had gewonnen? Taxi nemen naar noordoost Groningen, als daar een grote trap is ontdekt? Maar eigenlijk neem ik ook met 10 miljoen op zak liever gewoon de trein en het vouwfietsje. Toch maar die nieuwste, nog weer verbeterde Swarovski-telescoop? Maar ik heb deze nog maar net twee jaar en deze vind ik al zo fantastisch! Mijn baan opzeggen en elke dag op pad? Het nieuwe nationale jaarlijstrecord van Alwin Borhem verbeteren?
En zo fantaseerde ik verder. En las intussen het bericht af. Wat ik gewonnen had? Een bon voor halli galli. Zou binnen twee weken bezorgd worden.
En die kraanvogels? Ach wat denkt u? Kraanvogels rond Utrecht? De kans dat je een bon wint voor halli galli is groter.

4 maart 2013


Niet bij vogels alleen: Tante Jo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten